onsdag 16 mars 2011

Frukost!


Laxbagel med pepparrotscreme och ärtskott

Jag ÄLSKAR frukost, eller brunch, eller vad man vill kalla det. Jag är verkligen ingen morgonpigg typ, men när jag väl kommit igång är något av det bästa jag vet att sitta länge, länge vid frukostbordet och prata, skratta, äta och njuta! Jag tycker att man lika gärna som att man bjuder hem vänner till lunch eller middag, kan man väl bjuda hem dem till frukost! 

Min vän Rancilio Silva är en oslagbar kombination
tillsammans med nymalet Monsoon Malabar

Jag vet inte om jag kan tänka något bättre sätt att börja dagen på, än med ett dignande frukostbord fullt av färska råvaror, nybakat bröd, doftande kaffe och härliga vänner!

Det är nu lite drygt tre veckor kvar tills min man och jag återvänder till Sverige för ett långt och härligt påsklov. En vecka ska spenderas i Trysil på skidor tillsammans med goda vänner, och hela nio dagar  ska vi spendera hemma i påsk och jag ser fram emot massvis med fina tillfällen vid matbordet!

Brunchfest!


Tänk bara allt som hör påsken till, om man lägger påskbuffén på morgonen istället för på kvällen, en sådan FANTASTISK brunchbuffé det skulle bli... ska bli, det bestämmer jag! 
Vem vill komma?

4 kommentarer:

Unknown sa...

I'll be there!

Mor sa...

Ja' vill komma!!!

Anna sa...

JAG VILL JAG VILL JAG VILL!!!!
Brunch med er finns det ju inget som slår i princip.
Förvänta er att en Liten Blå kommer och kraschar ert ljuvliga hem någon gång under påskveckan.
Förmodligen i samband med hemfärden på typ...torsdagen. Be prepared!!!

Emmapemma sa...

Jag vill, Jag vill!