onsdag 17 november 2010

Det närmar sig..

Jag vet att det är ett tag kvar till jul, men jag kan inte låta bli att längta, och även om jag inte är ett stort fan av jultraditioner och måsten, känner jag ändå en stor glädje i perioden innan jul. Förberedelserna och förväntan är något jag inte vill vara utan. Vi har däremot bestämt, min man och jag, att vi endast ska göra det vi vill och inte något vi känner att vi måste för att det alltid har varit så. Förra julen gjorde vi helt om och åt tapas och drack sangria på julafton, julinspirerad tapas självklart, men ändå!

Smakerna och dofterna som hör julhelgen till är något av det bästa jag vet. Tänk bara att krypa upp i soffan med en vän, mysa under en yllefilt, smutta på en iskall, vit vinglögg med smak av hjortron, kanel och apelsin, eller en varm choklad med rom och pepparmint, känna doften från en nyhuggen gran och tända ljus, lyssna på ljuvlig musik och bara känna frid. 

De fina handledsvärmarna fick jag av min farmor på posten, 
precis lagom till de första minusgraderna igår natt.

Inga kommentarer: