onsdag 26 januari 2011

Tillbaka i Oxford

Radcliffe Camera

Det var en del tunga känslor inför att återvända till Oxford, eller egentligen inför att lämna vårt hem och vänner i Sverige. Det avhjälptes lite genom att titta på filmen The Golden Compass, som filmades på plats i centrala Oxford. Det är en otroligt vacker film och det är verkligen inte mycket effekter som lagts till just för att få 'the scenery' i staden vacker - det ser verkligen ut så i centrala Oxford och helt plötsligt längtade vi tillbaka!

Dessutom bor vi den första veckan i ett par goda vänners mysiga lägenhet, vilket innebar att när vi anlände sent igår fanns det någon som väntade på oss med god mat och en bäddad säng i ett varmt rum. Dessutom får vi nyttja en del moderniteter vi inte kommer att ha tillgång till resten av terminen. 


Queens Lane/High Street


Imorgon sätter skolterminen igång med kurser som Gastronomi och Environmental Management för min del, förhoppningsvis blir det en intressant sista termin innan den efterlängtade examensdagen i juni!
Nu ska vi ta oss in till centrum och Farmer's Market på Glouchester Green för att se vad vi kan bjuda våra vänner på till middag ikväll.


2 kommentarer:

Emmapemma sa...

Så skönt att höra min älskade sara på detta viset. Glad och förväntasfull. Nu har jag skrivit på kontraktet och fått min nyckel. Jag är med vindsvåning!

Becca sa...

Nu har jag också granskat filmen och försökt lista ut alla ställen som ni skulle kunna tänkas ha varit på =) Jag hoppas verkligen ni får en fantastisk vår i Oxford, men jag är glad att ni snart kommer komma hem igen! Som ni ju vet så saknar vi er redan...!
Massa kramar