lördag 19 november 2011

Alive and kicking!

Source/Källa

Yes, I am alive, and no, I have not gone underground! 
I have just recently started a new job, which is why it has been very quiet here at Qvintessentials.

Ja, jag lever, och nej, jag har inte gått under jorden!
Jag har bara varit upptagen med att börja på min nya arbetsplats och därför har det varit tyst här på Qvintessentials.


Source/Källa

May I present to you the beautiful Nolhaga Slott [Nolhaga Castle], an Italian Villa in Alingsås operating conferences and banquets.
This amazing castle is my new workplace and I am the new Castle Manager.

Får jag presentera vackra Nolhaga Slott för er! En italiensk villa i Alingsås med restaurang, festvåning och konferensfaciliteter. 
Detta fantastiska slott är min nya arbetsplats och jag är ny Slottsansvarig.

Source/Källa

The Castle is located in the middle of the beautiful Nolhaga Park, which the famous Jonas Alströmer (known for being the one who introduced the potato to the Swedish population) himself created during the 18th century. Alströmer also lived in the mansion at the very spot the castle is now at, although the Italian Villa was built on the old mansion grounds by Claes Adelsköld in the late 19th century.

Slottet ligger mitt i den mycket vackra Nolhaga Park, som den välkände Jonas Alströmer (som införde potatisen i Sverige) själv anlade under 1700-talet. Familjen Alströmer bodde i herrgården som låg på samma ställe som slottet nu ligger på. Den italienska villan uppfördes dock på samma grund som det gamla boningshuset av Claes Adelsköld under sent 1800-tal.


This is a new chapter in my life, and I am utterly excited to be a part of this amazing operation. Maybe I can get to be your wedding planner, your conference or banquet host or serve you an amazing dinner from our renowned kitchen! 
A warm welcome to Nolhaga Slott!

Detta är ett nytt och spännande kapitel i mitt liv, och jag ser väldigt mycket fram emot att vara en del av den här verksamheten. Kanske kan jag få möjligheten att hjälpa dig att planera ditt bröllop, vara din konferens- eller bankettvärd eller servera dig en fantastisk måltid från vårt välrenommerade kök! 
Hjärtligt välkommen till Nolhaga Slott!

Source/Källa

To go to Nolhaga Slott's webpage, please click here.
Klicka här för att komma till Nolhaga Slotts webbsida.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen sååå roligt att du har fått detta häftiga jobb Sara! Creme de la creme! Har spenderat en stor del av min barndom runt Nolhaga, så det känns extra fint att just du nu ska styra och ställa där! Allt gott och välsignelse i dina nya arbetsuppgifter. Du är ju som klippt och skuren för det! /Z

PerMagnus sa...

Vasst!

Erica sa...

Men SARA!
Vad GLAD jag blir för din skull!! Fy vad roligt!
Vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv så jag får väl sitta kvar här och fröjdas lite till helt enkelt.
KRAM och grattis

FaB Keramik sa...

Wow är det Sverige? Ser helt overkligt ut! Sicken lyx och flärd att trampa runt i ett sånt dagarna i ända - gratttis!!
Kram Frida