fredag 11 februari 2011

Ett kvarts sekel

Trots att det var både lite speciellt och tungt att fylla 25 år långt från familj och mina finaste vänner, så gjorde min älskade Simon min dag till den bästa den någonsin kunde bli! 


Efter en fantastisk frukost på sängen med pastramifylld bagel och våffla med jordgubbar och passionsfrukt gick vi till Glouchester Green Market och handlade. 
Glouchester Green är en såndär marknad där en massa gubbar står bakom berg av grönsaker och ropar "Perfectly ripe plums for a pound, any basket for a pound! Fresh tomatoes, 75 pence a pound, fresh tomatoes!" riktigt högt och på så härlig dialekt, så det nästan är oförståeligt! Vi förstod iallafall vad vi skulle betala, och det var minsann inte mycket. Vi vandrade lyckliga därifrån med en gigantisk kasse frukt, grönsaker och rotfrukter för en spottstyver.


Efter shoppingen gjorde vi något som jag aldrig tidigare gjort på min födelsedag - vi fikade utomhus! Solen kikade till och med fram lite då och då medan vi satt i Garden & Vault's trädgård och mös. På eftermiddagen sprang vi fyra kilometer i en grönskande park och på kvällen bjöd min älskling på middag på Brasseriet på Malmaison. Vi firade inte bara min 25-årsdag utan även vår 5-åriga förlovningsdag. Tiden bara rusar iväg!




 Tack älskade för en fantastisk dag, och för att du är med mig!

2 kommentarer:

Anna sa...

Visste väl att han skulle lyckas även denna gång. Och det gjorde han med råge! :)
Ni är finast!
PÖSS!

Anonym sa...

Lilla skruttan!