lördag 19 februari 2011

Kurslitteratur och lördagslektyr


Den här terminen läser jag bland annat två kurser i Gastronomi och Environmental Management och jag har beställt lite böcker som passar till båda kurserna. I England delas det ut post även på lördagar, och idag damp det ner ett bokpaket och i låg The Rough Guide to Food. Äntligen en kursbok som jag knappt kan vänta på att sätta tänderna i, och i pocketvariant dessutom, passar perfekt i handväskan!

Här är ett litet utdrag ur förordet: 

'... eating well can be boiled down to four simple guidelines:

1. Don't eat anything your great-grandmother would not recognize as food.
2. Don't buy anything with more than five ingredients.
3. Only eat at a table; eat slowly and communally.
4. Distrust any food claiming health benefits.'

Amen to that!

Nu ska jag laga lunch - Pasta med blåmusslor och saffran. Sen ska jag läsa vidare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ja. Men vi har ju slutat tugga på böckerna, eller hur?!