fredag 27 maj 2011

Fika - det vi gör mest och bäst i caféstaden Alingsås

Bor du i Västra Götaland och inte har besökt Alingsås en solig, ledig dag, så är det på tiden! 

Alingsås är känt för sina många och mysiga caféer, som finns lite här och var, längs kullerstensgatorna i centrum och lite avsides på gömda och mysiga innergårdar. I helgen som gick öppnade ännu ett, Nygrens Café, och jag och min vän Bonette besökte det idag för en lunch. 

Caféet var fullt med folk, och de söta tjejerna vid disken sa att de haft fullt upp sedan öppningsstunden, det är alltid roligt när det går bra, så får man bara hoppas att det fortsätter så, för detta var verkligen ett riktigt höjdarställe!

Nygrens Café i en vacker gammal träbyggnad,
på en skyddad innergård på Drottninggatan.



Vacker inredning och tjusiga väggar, och jag trivs som fisken!

Bonette hugger in på dagens lunch:
Risotto med parmaskinka som smakade finfint, och...
... och kaffet serveras i söta koppar.

Vackra detaljer och grova tegelväggar och träbjälkar
som bryter av mot det mjuka, vita.









Toaletten är något extra den också,
så jag knäppte ett gäng bilder där inne!

En vägg inne på toaletten, urtjusigt!

De här knopparna vill jag ha!
Någon som sett såna förut?

Jag hoppas ni får en riktigt fin helg allihopa, jag ska stå i hotellreception och fira svärmor på mors dag!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sara,
Vilken fin blogg du har. Inspirerande bilder och texter! Visste inte att du var så otroligt pysslig :) Här kommer jag garanterat titta in då och då!!
Hoppas allt är bra med dig. Själv njuter jag av sommarlov tills bebis tittar ut.
Kram Josefin Murrell