måndag 23 maj 2011

Ny vecka, alla möjligheter!


Det är måndag eftermiddag. Solen skiner,  i handen har jag en kopp kaffe,  från lägenheten bredvid hörs vacker sång från min granne Bonette som är musikalartist och på bordet står en bukett ljuvligt doftande liljekonvalj. Där ligger också en hel massa kom-ihåg-lappar, engångsbestick, ljuslyktor, recept, teckningar, färgkartor och en fyra sidor lång, underbar planerings- och checklista. Det vankas fest!


Jag tar nämligen examen i Oxford i juni, och så har jag fyllt 25 och det ska firas även hemma i Sverige! Det blir hattmaskerad och ett riktigt Oxfordinspirerat Mad Hatter Garden Tea Party i mina svärföräldrars trädgård, då vår lilla trädgård inte riktigt fyller den funktionen vi behöver till just detta! Jag älskar att ordna fester och allt vad det innefattar  - planera, fixa dekorationer, mat, dryck, maskeradutklädnad och ordna och dona! Den lilla utmaningen jag dessutom har att vi kommer hem från Oxford en dag innan själva festen är, och att dagen vi kommer hem på är självaste Midsommardagen, och det mesta är stängt, gör det hela mycket mer spännande dessutom! Det löser vi självklart, men kanske inte utan hjälp från mina fina föräldrar och svärföräldrar.

Färgtemat är satt, jag har skrivit recept till snittar och plockmat, rabarbersaft och marmelad är på kokning och jag har inhandlat servetter och bestick i uuurhärliga färger. Ett tält är bokat och min käre make ska snickra ihop bord och bänkar att sitta på. Så... nu är det bara resten kvar!
Du lär inte se mig långt ifrån min kära checklista de kommande veckorna!

Nu iväg för en liten shoppingrunda! So long!

3 kommentarer:

Erica sa...

å-å-å-ååh! Jag älskar också det där med listor och planering! :D

Emmapemma sa...

Du är galen lillasystern min!

Bokmalen sa...

Finns inte mycket som är roligare än att planera för en stor fest!:-D