måndag 9 maj 2011

Snart hemma!

Bild från Old Parsonage

Kameran är med, fast kabeln som behövs för att lägga in bilderna i datorn för att kunna dela med mig av dem här ligger kvar hemma - typiskt. Så bilderna är lånade från Old Parsonage i Oxford, där vi avnjöt en fantastisk måltid igår kväll med min moster och extramoster som har varit på besök sedan i onsdags.

Jag blev klar och lämnade in min allra, allra sista uppsats för en knapp vecka sedan, efter en väldigt kämpig vecka med väldigt lite sömn och väldigt mycket kaffe. Uppsatsen blev klar tisdag morgon 05.45 och 09.00 (alltså 3 timmar senare) ringde klockan för då skulle jag in till universitetet och skriva ut tusen bilagor och lämna in åbäket. Sen firades det, inte med sömn som kanske hade behövts, utan med champagne och massvis med skratt med härliga vänner på en uteservering i solen i centrala Oxford. 


Dessert i cocotte på Old Parsonage

Tidigt, tidigt imorgon bitti återvänder min man och jag till Sverige. Väskorna är packade och ikväll ska vi pyssla om våra goda vänner som vi har fått bo hos den senaste veckan med god mat och rabarberpaj serverad i Le Creusets mini cocotter, precis som på bilden ovan. Vi har nämligen hunnit med en sväng till Le Creusets outletbutik utanför Oxford, och fyllt på med lite köks-essentials.  

Jag önskar er en fantastiskt fin start på veckan, och hoppas ni hinner njuta i solen och värmen. 

Inga kommentarer: