lördag 17 september 2011

Nämen ser man på!

Arbetsintervju-utrustad!

Alltså, HEJ! Så fantastiskt roligt att ni är så många som kikar in här hos mig! Det växer verkligen lavinartat med besökare på Qvintessentials, och jag är ju sjukt nyfiken på vilka ni är! 
Skriv gärna en rad om du vill, kanske vill du skriva vem du är och varför du kikar in här.


Nu blir det ett sånt däringa outfit-inlägg igen! Just nu arbetar jag hemifrån, och har endast mig själv som arbetskamrat och det innebär ju inte att jag piffar till mig varje dag precis. Därför var det extra roligt att jag faktiskt fick lägga manken till lite igår, då jag skulle på arbetsintervju. Jag kände mig faktiskt himlarns snygg och självsäker i min Lilla My-frisyr och svarta tunika. Ja, det är ju inte bara kläderna som gör det, en gedigen utbildning, god arbetslivserfarenhet och många goda vänners peppande hejarop gör ju sitt för självförtroendet också!

 Mina bruna cowboyboots syns inte på bild just idag, men matchar både snyggt till läderskärpet och klickar fint när man går på gator och stengolv. Det är något visst med skor som klickar alltså! När vädret dessutom visar sig från sin allra bästa sida med 3°C och sol fick jag äntligen på mig min marinblåa trenchcoat och ljuvliga lila pashminasjal! Jag svepte runt i Göteborg i min höstoutfit och söp in den ljuvliga, höga luften.


Höstväder-utrustad!

(Psst! För er som undrar så gick det bra på intervjun. Det verkade som att jag gjorde ett gott intryck, så nu blir det till att vänta och se om jag gått vidare till just den tjänsten!)

Som grädde på moset fick jag komplimanger för mitt "vackra djupröda nagellack" av en äldre herre på tåget hem. 
- Ja, men tackar, tackar!


Länge leve hösten!

4 kommentarer:

Emmapemma sa...

Jag läser din blogg lillasyster! Every day, once a day.

Anonym sa...

Jag läser så ofta jag hinner /Jessica (från Skara/Vårgårda)

Erica sa...

Bara 195 okända för jag är ju en av de 196 som inget skrivit! Men vi känner ju varandra så istället för ålder och favoritdjur så får du veta att jag har med hjälp av skruvmaskin parkerat ungefär 1500 skruvar i väggar den här veckan. Det känns i min högerarm!

FaB Keramik sa...

Jamen du ser ju sjukt snygg ut! Jag anställer dig om inte annat!
Ok? Kan du knåda lera, fixa smörgåstårta och smörja chefsgubbar som mest använder utfyllnadsord som öööö jättemycket?
Visste jag väl.
Hej hej.