onsdag 27 juli 2011

En kompromiss som funkar!

Vacker skål från Westgötha Stengods

Min man älskar gjutjärn, och skulle nog kunna tänka sig att ha allt i köket i gjutjärn. Jag gillar keramik och stengods, och vad passar då bättre än keramik som ser ut som gjutjärn!? 

Den här vackra skålen som fick hitta hem till oss idag är en lokal produkt, den kommer från Westgötha Stengods och tillverkas av Helena på Westgötha Gård. Det är superroligt när man hittar riktigt duktiga lokala konstnärer! Jag fingrade lite på några supersnygga muggar också, i samma svarta stengods med läckra mörkbruna läderdetaljer.. men bestämde mig för att muggar, det har jag nog så det räcker just nu. 

Vi kom just hem från en härlig löprunda i den ljumma sommarkvällen. Det finns knappt något bättre sätt att avsluta dagen på, man sover som en stock och vaknar välmående och pigg som en lärka! (Nåja, jag jobbar på det iallafall!) Imorgon är en mycket spännande dag, då jag ska in till den stora staden i väst och göra vad jag kan för att säkra framtiden..

So long!
/Sara

Inga kommentarer: