tisdag 28 juni 2011

Årtiondets maskerad!



I söndags var det alltså då dags för festen jag längtat efter, planerat för, fixat, pysslat, bakat och donat för i månader, om inte år! Min examen tog jag i torsdags i Oxford och lördag eftermiddag landade vi hemma i Alingsås. Sen följde ett hektiskt dygn, och med god hjälp av föräldrar, svärföräldrar, min man och våra fantastiska grannar rodde vi hem en hejdundrande fest! 

Snittarna smakade som de skulle, vimplar, paraplyer och till och med en kanin i betong var på plats, teet var bryggt, tältet uppsatt, massvis med tekoppar hade samlats ihop, clotted cream:en var vispad, sconesen nygräddade, kakorna fint upplagda på fat, hattarna var på, champagnen var uppkorkad och festen kunde börja!

Här följer nu en pastellig, färgsprakande, härligt sprudlande kaskad av bilder på mat, kakor, dryck och annat fint som vi inredde tältet med - Enjoy!


Superfina plastbestick från Ica skapade mindre disk


Knappkakorna som Söt-Alice tidigare godkänt fick MVG och de gick åt i ett nafs!


Glädjespridande färgklickar all over!


Amadeus Sparkling Wine och Kiviks Herrgårdscider på kylning

Citruscupcakesen och frostingen
som jag provade mig fram till för några veckor sedan

Färgglada gerberor och krysantemum i olika glas och vaser
blir en enkel och vacker blomsterdekoration.

Snittar, som traditionen bjuder!

Snittar, snittar, snittar. Här fanns något för alla!

Svärmor hjälpte till med kakor och tårtor.

Färgglada skyltar hjälper både gästen att välja och är en fin del av dekoren.

Kaninen såg till att vi var i tid!

Istället för takkronor hängde vi upp vackra paraplyer,
det var ju faktiskt en brittisk fest!

Nog om dekoren nu, det är ju faktiskt gästen som gör festen! 
Jag blev överraskad och överförtjust i alla fantastiska kreationer och utklädnader som våra vänner kom i, så TACK allihop för att ni kom, och gjorde min fest till det bästa den någonsin kunde bli!

(Bilderna som följer är långt ifrån på alla som var med, men det här inlägget har nog redan klassats in som århundradets längsta.)




 

















Mad Hatter och Alice tackar och bockar för en fantastisk fest!



Let's do it again!


2 kommentarer:

Erica sa...

HJÄLP VAD FIINT!
så sjukt bra gjort kära du!

Hildas hem - Sofia sa...

Alltså ... jag blir sååå sugen på att gå på fest när jag ser dina bilder. Dina fester verkar ju vara något alldeles särskilt - hoppas att jag får komma nästa gång ;)