torsdag 30 juni 2011

Kaffetåren den bästa är...


... och när man dessutom kan bjuda på kaffe ur sånahär finfina koppar kan det nog inte bli mycket bättre!

Superhärliga koppar med fat från PiP home.

Under mitt sista besök i England var jag bara tvungen att inhandla dessa koppar, som jag gått och trånat efter i en butik som en vän arbetar i. Det gick då rakt inte an att lämna dem där, jag skulle ha dem! 
Nu står dem i mitt kök och väntar på att bli fyllda med förmiddagskaffe och det serveras idag ute i trädgården. Jag är ledig, njuter av sommarvärmen och laddar för att sen jobba hela helgen lång. 

Faten påminner lite om ett cirkustält.

Den söta PiP-fågeln finns på både kopp och fat.

Kannan, som mina fina grannar fick som tack för hjälpen
med blommor och post får också vara med.

Det är något visst med ränder! 

Hur kan man inte bli glad av att ha det såhär vackert i köket?

Fyra fat, fyra koppar. Nu väntar jag bara in kaffegästerna.


Kika gärna in på Alingsås Tidning, där jag bloggar denna veckan!
Ha en fin dag!

7 kommentarer:

röstforum väst sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisa Tuomi sa...

JAG FÅR HABEGÄR! Kopparna är bara helt ljuvliga! När jag kommer på beösk är det nog säkrast om ni låser in dom eller gömmer dom för jag kna inte lova att de får stå kvar annars, de kommer kasnke råka följa med mig hem...

Anonym sa...

Åååå jag har trånat efter dessa jag med!!
De är helt totalt superljuvliga!! Samma som Alice tapeter:)
Kram kram Evelina

Erica sa...

Hur coola som helst!
Precis som du, värsta bästa kombon!

Josefin Roos sa...

Åh, vilka fina! Ser fram emot att se dem live någon gång :)

Stina Filipsson sa...

Är det meningen att man ska bli avundsjuk för i så fall har du lyckats ;) hoppas på att få dricka ur dem nån gång. Kram

Gradinskan sa...

Håller med om att dom är ljuvliga!! Har du en mejladress som det går att nå dig på? Hälsningar Linda