torsdag 9 juni 2011

Färgklickar en regnig dag


I en aktivitet för att lära känna varandra, i ett nytt sammanhang häromsistens skulle alla i sällskapet säga bland annat sitt namn, sysselsättning, vilket land man var ifrån, och sin favoritfärg. Först tyckte jag att just färgen var lite löjligt att nämna, men jag fick ändra åsikt, för i just det här sällskapet sade man inte bara "grön" och gick vidare, utan de flesta gjorde en liten kort utläggning om vilken och varför. Många av berättelserna gav verkligen en personlig bild och vi fick alla veta lite mer om just den personen. 

Jag, som älskar alla färger och helst ser alla samtidigt och i färgskala, vittnade ju för de andra om ett särskilt och kanske lite underligt ordningssinne, då de flesta system jag har hemma, till exempel i garderoben, kryddhyllan, dvd-filmer och böcker, är sorterade efter färg. Jag kommer inte alltid ihåg titeln på en film eller bok jag tycker om, men jag kommer ihåg färgen på pärmen!

Sen har jag självklart mina favoritfärger jag också, och favoritkombinationer. Just nu är favoriten läppstiftsklarrött. Särskilt i kombination med vitt och svart. När den vita och svarta färgen dessutom har ett grafiskt mönster eller är randigt blir jag alldeles varm inombords! Vad tycker ni?








Jag har precis sagt adjö till ett underbart gäng unga damer som varit här på långfrukost. Det gör verkligen gott att ha vänner att dela livet med, gott och ont och bara få lyssna och få prata av sig!
 Nu sitter jag här själv och mår så himla bra! Regnet öser ner ute, ur högtalarna strömmar Joni Mitchells You're My Thrill och jag är i värsta bästa sinnesron. Ska resten av dagen arbeta med översättning av en bok som jag.. ja, som jag håller på att översätta från engelska till svenska. Perfekt då att det regnar, så blir man inte sugen på att gå ut och hitta på något istället. Mer arbetsro åt mig helt enkelt! 





Må så gott, och njut av regnet vettja!

Inga kommentarer: