onsdag 8 juni 2011

Middag!



Kronärtskocka är barndom för mig. Farmor och farfar introducerade mig och mina systrar tidigt för den ätliga tistelblomman, och vi åt gladeligen dessa nykokta läckerheter med smör, flingsalt och grov äggmacka, pumpernickel om farfar får välja skulle jag gissa. Allt som man får äta med händerna är så mycket godare, och det går ju knappt att äta kronärtskocka på något annat sätt!

Ikväll blir det en nostalgitripp, dock har jag inte fått tag på någon pumpernickel, utan det får bli en grov frölimpa istället. 

4 kommentarer:

Maria sa...

Gud så gott detta lät :) Så du har varit på Nygrens Kafe...försökte en dag (vid lunchtid) ingen bra ide alls. Kom inte ens in genom dörren. Kul att det går så bra för dom.
Ha en god kväll från Maria

Johanna Stålros sa...

Mmm så gott, det är lite nostalgi för mig med. Blir alldeles för sällan som jag äter det. Pumpelnickel är dock nytt för mig... Kram Johanna

Sannas Goda sa...

Härligt med nostalgitripp! Vacker bild!

Hildas hem - Sofia sa...

Vilken underbar bild! Vet du, jag älskar kronärtskockor ... och jag skäms nästan för att säga det - men jag har aldrig ätit färska. Jag har bara ätit dem på konservburk och tycker att de är supergoda så jag kan ju bara drömma om hur färska smakar. Det är nog snart dags att testa detta ... :)

Jag önskar dig en härlig dag, Sara!