söndag 19 juni 2011


Efter två dagars intensivt umgänge, trädgårdsarbete, matlagning och bakning i mors kök och brakkalas med släkt och vänner sjönk hela familjen (som nu utökat till åtta personer) igår kväll ner i soffan och mumsade på tallegio, gruyere och grönmögelost, ackompanjerat av en körsbärschutney som jag bestämde mig för att slänga ihop. Bra ostar förtjänar god chutney! Till det ett glas vitt portvin. Sen sov vi som små barn hela högen. 

Idag bär det av med picknickkorgarna på utflykt till nordvästra Skåne - Mölle, Kullaberg och Nimis. Regnet har dragit norrut och solen sken på mina fötter när jag vaknade. Härliga söndag!

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Så smaskigt!

Jag var förresten och besökte Nygrens Café i helgen. Superfint och mysigt. Dessutom fanns det massor med goda saker att välja på. Där blir det absolut fler besök :)

Jag önskar dig en fin dag!