onsdag 10 augusti 2011

Ruskväder och innemys


Sushilunchen är avklarad, magen är glad och mätt! Jag sitter i soffan, med raggsockor (!) på, jobbar med ett översättningsjobb och tycker att det är lite väl höstruskigt ute. Det är inget fel på hösten, jag ÄLSKAR höst, men för mig som inte haft semester än i år kan det faktiskt få vara sommar i några veckor till! 

Vad naturen nu i sensommar/hösttider har att bjuda på har jag däremot ingenting emot. Häromdagen spenderades flera timmar ute i skogen med goda vänner, där vi fann några liter var av det gula guldet, härligt röda lingon så det räckte till en liten burk rårörda och så plockade jag med mig en bukett lingonris in också. Det är nåt speciellt med både lingon- och blåbärsris, jag är så himla förtjust i formen och färgen på de vaxiga bladen, och så bären förstås, de ljuvliga små bären, som tar så lång tid att plocka och rensa, men vilken tillfredsställelse det är när man tar ut den doftande blåbärspajen ur ugnen eller serverar sötsyrliga, rårörda lingon till pannbiffen!
Längs med vår löprunda växer dessutom massvis med fruktträd, och det är så härligt att följa utvecklingen för var dag som går. Det verkar bli ett fantastiskt äppleår i år!

Nu vräker regnet ner här och jag ska gå och koka mig en kopp te och sen återgå till arbetet.
Hoppas ni har en fantastisk dag, var ni än är och vad ni än gör!
/Sara

1 kommentar:

Fiffiga Systrar sa...

Det är absolut fantastsikt att plocka skogens skatter! första besöket här. nu ska här kikas runt! :) kram