fredag 12 augusti 2011

Tutorial och försoning


Okej, jag får ge mig. 
Gårdagens kvällspromenad innehöll alldeles för många fantastiska dofter, kallkrispig luft och vackra färger för att jag ska kunna fortsätta att vara bångstyrig. Kontentan av det hela: Hösten är välkommen!

Här kommer därför en liten tutorial i hur man gör en mycket enkel och vacker bordsdekoration i varmaste höstanda. Håll till godo!



Du behöver: 
En styck vacker trälåda
Ett styck vattentätt fat som passar i lådans botten
Uppblött oasis
En stor bukett rönnbärskvistar



Lägg det vattentäta fatet i trälådan, raskt därefter lägges oasisen i fatet. 
Dessutom kan du fylla på med lite mer vatten i fatet. 


Stick sen ner rikligt med rönnbärskvistar i oasisen och fyll således trälådan med vackra höstfärger. 
Klart!




Jag får nog erkänna att vårt hem klär ganska bra i höstskrud, eller vad tycker du?



Om två timmar får min man semester. På riktigt, för första gången! Det ska vi fira med en rejäl storstädning, haha! Jo, det är sant, men vi ska allt göra annat roligt också.

Med önskan om en ljuvlig helg,
/Sara

2 kommentarer:

Emmas husbestyr sa...

Oo, vilket fint arrangemang! jag köpte min domän hos binero.se. Sen fick jag hjälp av deras support med att göra rätt inställningar! Lycka till!

FaB Keramik sa...

Snyggt! Verkligen fina bilder här. Jag fick ett nytt objektiv idag - ett fast 50 mm - kul! Vad kör du med? Ha en fin helg (och tack för alla fina kommentarer på min blogg!)
Kram Frida