onsdag 12 oktober 2011

Att vara höstförälskad

Fantasifulla kreationer i vacker miljö

Åh, vad jag älskar hösten!
Sådana här dagar känns allt regn och rusk och gråa dagar som bortblåsta, det är glömt och förlåtet.
Min fina granne och jag passade på att ta en förmiddagspromenad i den kyliga, härliga höstluften. Solen sken från en klarblå himmel och vi strosade runt och mös i Alingsås med varsin take away-latte i handen,  jag med kameran i högsta hugg så klart.


Stora Torget smyckas av dessa fantastiska fat, fulla med hösthärligheter!

Lights in Alingsås pågår ju som jag nämnt tidigare under oktober månad och då passar även blomsterskolan Flora Dekor på att smycka stadens kärna och på platser utmed slingan. Dessvärre är det lite för mörkt för att se detaljerna på alla de fantastiska arrangemangen som de gjort då ljusen är tända, så vi tog en tur och tittade på dem i dagsljus.

Vad tycker ni, är de inte värda ett eget besök, så säg?

Ljuvliga, varma höstfärger!


En riktig skördefest är uppdukad

Dekorationer med Landskyrkan i bakgrunden,
där vi blev herr och fru Qvint.

Fylld av varma, goa känslor för hösten önskar jag er en fantastisk eftermiddag!

Inga kommentarer: