lördag 8 oktober 2011

Veckans bästa stund


En ledig lördag vaknar vi till av Lisa Syréns välkända röst på P4:s Ring så spelar vi, drar oss en stund, somnar kanske om några minuter och ligger sen och lyssnar på morgonens alla ljud. När vi vaknat till ordentligt drar vi på oss mysbyxorna och raggsockarna (för idag var det kallt) och går ut i köket. 


När vi har tid och båda får önska blir det långfrukost med hembakat danskt rågbröd, idag blev det en smörgås med ägg och en med enrisrökt cognacsmedvurst, melonskivor, tomater och avocado blev det också. Kaffe dricker vi endast till frukost på lördagar och söndagar så det är lite extra lyxigt. Jag har nämligen en fix idé om att jag inte på riktigt blir beroende av kaffe om jag klarar av att starta dagen utan den där koppen kaffe varje morgon. 
Nåja, har klockan blivit två på eftermiddagen och jag inte har fått något kaffe är det inte mycket trevlig människa av mig, så gick det med det oberoendet.


När vi dessutom har nygräddade croissanter med mors vinbärssylt och en vitaminproppad smoothie gjord på hallon, mango, banan och naturell yoghurt kan vi sitta ett bra tag.
Vi sitter i vårt varma, vackra kök och pratar om veckan som gått, veckan som ligger framför, allt annat mellan himmel och jord, lyssnar på radio och njuter av att vara två, vi två. 
Det är veckans absolut bästa stund.


Lagom till Melodikryssets snabbrepris har vi just druckit upp sista klunken kaffe och rensat tallrikarna på croissantsmulor och vi är redo att ta oss an dagen och allt vad den ska innehålla. 

1 kommentar:

Erica sa...

Mys mys mys mys! Vad glad jag är för er skull! :)